Glad men ändå frustrerad

Yesyesyes, jag blev godkänd på min engelska idag, så himla skönt. Det var inte så svårt som jag trodde att det skulle vara, utan tvärtom. Aja, resten av skoldagen fick jag inte så mycket gjort utan tiden bara rann iväg, men vag gör det nu när jag är godkänd på engelskan??

En bra dag för mig kan tyckas ända tills jag kom hem och såg att jag hade fått två brev. Det första som jag öppnade var roligt. Det var från gymnasiet som jag ska börja på. Har blivit kallad på testdag för att vi ska göra fystester och lite så, det ska bli så himla kul. Nu är det stenhård träning som gäller nu innan det är dags. Måste verkligen komma igång och löpträna nu så at jag kan få upp mitt flås. Testdagarna är 6-7 maj, tror att vi ska sova kvar också vilket blir kul. Det är bra så att man kan lära känna människorna som man ska börja umgås med i höst.

NU kommer det tråkiga, det andra brevet alltså. Det var ett brev från kommunen. SOm de flesta av er vet så måste kommunen acceptera att betala om man ska gå i en annan kommun. Nu är det så att det har sagt nej. Det känns så himla förjävligt och jag kan inte ens med ord säga vad jag tycker om kommunen. HUr många är det igentligen som söker en sån här utbildning?? Inte så många i alla fall, varför då inte ta vara på de talanger som finns i kommunen.
Nu gäller det för oss att överklaga och verkligen få dem att inse att jag SKA få gå där.

Hoppas att ni har haft en bra dag med inga trista händelser ♥ Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0