Skåne here I come // 30 november - 1 december

I måndags fick jag reda på att jag har blivit uttagen till att få komma ner på provtagningar till golfgymnasium nere i Skåne. För er som inte vet är det så att jag för ett tag sedan sökte för att komma in på golfgymnasium. Att söka golfgymnasium är inte alls som att söka ett "vanligt" gymnasium undan det är mycket mer. Det tog mig massor utav timmar att skriva ihop ansökan. Men nu när jag får komma ner på provtagningar har det varit värt all tid jag fick lägga ner.

På det här golfgymnasiet som jag har sökt gäller det inte bara att ha så bra betyg som möjligt, utan man ska vara riktigt bra på golf. Det gymnasiet som jag sökte kallas för RIG och det står för riks idrott gymnasiet i golf. På det gymnasiet tas de bästa golfarna i Sverige in.

Till detta gymn. var det 53 stycken som sökte och av dessa var det 25 stycken som kommer att få komma ner till skåne för; golftester, fystester och intervju. Riktigt kul att jag är en utav de 25. Det ska bli jättekul att få komma ner dit och sedan se hur långt jag kan ta mig, om jag kan lyckas ta mig in eller inte. Jag hoppas verkligen att jag kommer inte men konkuransen är stenhård och många är jätteduktiga.

Jag längtar och tycker att det ska bli så himla kul. Nu är det sten hård träning fram tills dess, men jag tycker att det är roligt att träna så det gör mig inte.


Kommentarer
Postat av: Tobias

Svar: tack, kul att höra :D

2007-11-18 @ 00:44:30
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0